רובין הוד והקשתים

רובין הוד והקשתים

 

רובין הוד גיבור עממי אנגלי שהפך לדמות פופולרית אהובה על ילדים וילדות בכל העולם, היה קלע מצטיין שהצליח בתחרויות קליעה ולהשחיל שני חצים אחד בשני. סיפורי רובין ההוד והקשתים חבריו ביער, מוכרים לכל הילדים בגרסאות שונות, בסרטים ובהצגות והשפעתו כגיבור העוזר לעניים ולחלשים קיימת עד היום. רובין הוד הוא לא הקשת היחידי האהוב על ילדי העולם, קלעי חץ וקשת הם גיבורים בסיפורי עמים ובמיתוסים לאומיים:

בר- כוכבא שארגן את צבא המורדים ברומאים. בפנטזיה מבוכים ודרקונים, האלפים ידועים כקשתים מעולים וכך גם  בספרי שר הטבעות. אך רובין הוד איש היער הוא האהוד מכולם.

כך שבתחילת דרכו של הילד בחוג קשתים הוא ירגיש  חלק מהאגדות, בהמשך הוא ואתם תגלו שלהיות קשתים זה לא רק ספורט, להיות קשת משמעו אורח חיים ועיסוק מרכזי.

 

קליעה בקשת וחץ שימשה בעבר לצורכי לחימה וציד. כיום היא מהווה סוג של ספורט ופעילות לשעת הפנאי. העוסקים בקליעה עם קשת וחץ נקראים קשתים. בישראל פועל "איגוד הקשתות הישראלי" שמאגד תחתיו את כל מועדוני הספורט והקשתים העוסקים בספורט הירי בקשת וחץ בישראל. האיגוד שולח ספורטאים קשתים להשתתף בתחרויות  ברחבי העולם ובאולימפיאדה. הקשתות היא ענף ספורט קבוצתי אך אישי לגמרי. לרוב התחרות היא של הקשת עם עצמו. שיפור מתמיד של יכולת הקליעה מהווה ניצחון אישי של הקשת. יחד עם זאת הפעילות מתקיימת במועדונים ובקבוצות ולכן הספורט הזה מתאים גם לילדים ולילדות שבמסגרות ספורט קבוצתיות משתלבים פחות. כאן כל אחד יכול להיות רובין הוד והקשתים. מוביל יחיד ומיוחד במסגרת קבוצה.

 

חוג הקשתים מתאים לילדים ולילדות החל מגיל 8. הסוגים השונים של הקשתות מאפשרים לכל אחד ואחת למצוא את הקשת המתאימה, החל מקשת מסורתית בדומה לקשתות בהן השתמשו בימי קדם ועד לקשת אולימפית. הקשתות הוא ספורט עממי ותחביב בריא המאפשר בילוי קבוצתי או משפחתי ומציע אתגרים אישיים עצומים. תמיד אפשר וגם מומלץ להתנסות כמשפחה בפעילות של יום כיף בקשת וחץ בלווי קבוצת חברים. להרגיש בטבע את החוויה של להיות רובין הוד והקשתיים ובדרך זו לעניין את ילדי המשפחה בתחום. מובטח לכם יום של כיף ואפשרות לרכישת תחביבי אישי לילדים ואולי אפילו משפחתי הממלא את שעות הפנאי.

 

ההשתתפות בחוג הקשתים מפתחת משמעת עצמית, כושר ריכוז, שילוב ודיוק תנועות, חוסן גופני ונפשי. הפעילות בחוג משפרת את ההישגים הלימודיים ומסייעת בפתרון בעיות קשב וריכוז. תהליך הירי בקשת וחץ הוא תהליך ממוקד הדורש ריכוז ודיוק. על ידי השליטה בגוף ובמחשבה היורה והקשת הופכים לאחד. כל זאת כדי שהיד לא תזוז והמחשבה לא תסטה והחץ יקלע למטרה. ההתמקדות במטרה ובשיפור ההישגים הם ערכים ומיומנויות שהחוג מקנה לילדים כבר מגיל צעיר לצד כללי התנהגות מחייבים בתרבות הספורט. ההגינות, יושרה וכיבוד הזולת. נדמה שאין חוג יפה יותר מאשר חוג קשת וחץ כדי להיות רובין הוד והקשתים.

 


Notice: Undefined variable: sorting in /var/www/vhosts/hoogim.co.il/httpdocs/classes/article.php on line 17

מידע נוסף: